POLITICA DE RETUR
- Procedura prin care puteti returna un produs:
- a) Completati Formularul de retur de mai jos:
- b) Trimiteti produsul in atentia departamentului Retur, din cadrul societatii. Pachetul trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului și cererea de retur.
- c)Puteți formula orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe e-mail, la adresa contact@theartisans.ro.
Exceptări de la dreptul de retragere
Conform Art. 16 din O.U.G. 34:
Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
Alineatul e) : Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
Produsele de îngrijire personală, cosmetice si parfumuri Nu se pot returna decat sigilate!
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat, preferata de client, respectand pasii mai sus mentionati. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile de returnare sunt suportate de catre consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere/returnare. Returnarea produselor se va face cu optiunea de verificare colet.
Produsele vor fi returnate în ambalajul original, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnarea produsele care care sunt desigilate, cu modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, etc.
Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de catre client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, nu înainte de data recepționării bunurilor.
Conform contractului agreat intre mobilpay.ro si theartisans.ro, operatiunile platite prin card nu trebuie sa faca obiectul unei returnari partiale sau totale printr-un alt mijloc de plata. In cazul anularii comenzii sau returnarii acesteia de catre cumparator, theartisans.ro trebuie sa foloseasca functionalitatile puse la dispozitie de solutia software pentru anularea operatiuniilor. theartisans.ro se obliga sa respecte pe toata durata de valabilitate a prezentului contract toate instructiunile, procedurile de procesare si normele tehnice de securitate transmise de Banca, pe parcursul configurarii website-ului sau ulterior, comunicate direct sau prin intermediul Procesatorului.
Sumele achitate prin modalitatea de plata online sau prin card bancar, vor fi blocate automat pe contul clientului, de catre procesatorul de plati si directionate automat catre contul bancar al theartisans.ro, in termen de aproximativ 72 de ore. Tinem sa atragem atentia ca acest proces se face automat, fara interventia vreunui angajat al theartisans.ro. Confirmarea comenzii se va efectua dupa verificarea si confirmarea incasarii. In situatia in care comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face intr-un termen de maxim 5 zile lucratoare de la comunicarea catre client.
In situatia returnarii/deblocarii sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacitatii de a livra produsele), va rugam sa luati legatura cu banca emitenta a cardului deoarece in functie de protocolul pe care dumneavoastra l-ati semnat si incheiat cu banca, desi un reprezentant theartisans.ro solicita returnarea sumei, banca poate debloca valoarea intr-un termen de pana la 30 zile.
Diminuarea valorii bunurilor returnate – NA ( not applicable/ nu se aplica)
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile inainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea acestora, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii si caracteristicii lor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgarieturi, lovituri, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului. Nu disigilati ambalajul original, nu-l taiați și nu lipiți etichete pe acesta.
Atunci cand returnați la un produs, aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original intact, fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi, zgarieturi, etc.
Trebuie sa tineti cont ca produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic. Daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri sau cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se scade din valorea returului.
Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul, va rugam sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul se accepta doar pentru produsele sigilate, asadar suma se va diminua cu valoarea produsului desigilat.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de catre consumator, cum este cazul produselor cosmetice.
Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Expeditorul va raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, cum ar fi : poliester, carton, folie bule de aer, etc.. De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplute cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 10 zile lucratoare de la receptia produsului, dar nu va depasi termenul legal de rambursare contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior, prin transfer bancar.
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor, trebuie ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet), avesta va fi returnat urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului. Ulterior va fi incheiat procesul de constatare, in prezenta agentului de livrare.
Pentru a a putea solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat, verificati integritatea produsului in prezenta agentului de curierat , recomandandu-va sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare, in cazul vreunei neconformotiati.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014, publicata in M.O. nr. 247- 11/06/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , “Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Asadar, cheltuielile de returnare sunt suportate de catre consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Confom Legii 449 /2003, Capitolul I, Art.1 si Art.2 Lit a) , b) si c):
Art. 1. – Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.
Art. 2. – În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
- a)consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;
- b)produs – bun material mobil a cărui destinaţie finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă. Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei legi bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare silită sau pe baza unui alt act emis de autorităţile judecătoreşti, apa şi gazele care nu sunt ambalate într-un volum limitat sau într-o cantitate fixă şi energia electrică;
- c)vânzător – persoana fizică sau juridică autorizată, care, în cadrul activităţii sale, comercializează produse în condiţiile unui contract încheiat cu consumatorul;
- Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
SC Mihai Face Par SRL – departament Retur
Adresa: Bucuresti, sectorul 1, Strada Stolnicului, Nr. 2, Parter
Telefon: 0736227577 ,
E-mail: contact@theartisans.ro
Program de lucru: Luni – Vineri 10:00 – 18:00
Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus) sau prin curierat rapid